Logowanie

Zoom ARQ - Aktualizacja firmware'u do wersji 2.0 plus software edycyjny AR96

Zoom ARQ - Aktualizacja firmware'u do wersji 2.0 plus software edycyjny AR96

Zoom poinformowało o dostępności nowego firmware'u do ARQ, sygnowanego jako 2.0. Do tego wypuścili także oprogramowanie edytorskie AR-96.

W lipcu 2016 roku został wypuszczony wspomniany wyżej Zoom ARQ, który niewątpliwie zrywa z traydcyjnym wyglądem kontrolera MIDI, czy syntezatora. Unikalny, okrągły deisgn i kontroler pierścieniowy z padami oraz interaktywnymi LEDami jest czymś co przykuwa uwagę, a także stanowi nowe podejście do kompozycji i performance'u muzycznego.

Po roku, producent prezentuję nową wersję firmware'u 2.0, która dodaje nowe funkcje jak funkcję importowania sampli użytkownika, czy usprawniony interfejs. Poza tym dodano software'owy edytor AR-96. Dodatkowo nowa funkcja samplera pozwala zebrane dźwięki wykorzystać jako dodatkowe źródła. Można je edytować za pomocą filtra, obwiedni ADSR, czy modulacji LFO.

Dobra, to po kolei, jakie zmiany jeszcze?

- Brzmienia importowane przez użytkownika mogą być wykorzystywane jako nowe źródła dla Oscylatora. ARQ wspiera próbki w jakości 16- lub 24-bit / 44,1 kHz.
- Jeżeli chodzi o zmiany graficzne czy w interfejsie, to poprawiono wygląd ikon, które teraz lepiej dostosowują się do ekranu LCD.
- Okno ustawień pozwala na przypisanie 3 ulubionych parametrów do encoderów, aby zawsze mieć je pod ręką.
- Każdy dźwiek można odgrywać chromatycznie na kontrolerze pierścieniowym. Poprzez przyciśnięcie PAD KEY, brzmienia mogą także zostać zwizualizowane na 32-skalowej klawiaturze na ekranie LCD. Odgrywanie i nagrywanie partii basowych czy melodycznych jest teraz proste i intuicyjne.
- Momentalny dostęp do funkcji arpeggiatora, takich jak: standard, polifoniczny czy sekwencyjny. Wszystko poprzez przycisk HOLD. Kontroler pierścieniowy może kontrolować noty i ilość repetycji arpeggiatora.
- Sekwencje mogą teraz trwać do 8 taktów i nie mają już limitu dwóch taktów.
- Kontroler pierścieniowy zyskał nowe funkcjonalności związane z akcelerometrem.
- Można teraz połączyć każdy parametr brzmieniowy z efektem w celu bardziej złożonej kontroli.
- Kontroler pierścieniowy wchodzi w stan trybu Grip automatycznie, kiedy zdejmuje się go ze stacji dokującej. Można także uaktywnić automatyczny zapis wszelkich zmian w patternie czy całym utworze.
- Można teraz wypuszczać komunikaty MIDI wygenerowane przez pady, pokrętła, przyciski, czy kontroler pierścieniowy i jego oś X/Y.
- Nowa funkcjonalność USB-MIDI pozwala na wykorzystanie AR-96 jako kontrolera wejściowego do nagrywania w DAW.
- Nowy edytora AR96 pozwala na kontrolowanie wszystkich głównych funkcji z pozycji PeCeta lub Maczka.
- Dla łatwej edycji, ogólny widok na ekranie głównym przedstawia layout padów na kontrolerze pierścieniowym, piano czy drum rollu oraz wszystkie parametry brzmieniowe.

arq 2

Ogólne zmiany w 4 trybach operacyjnych i edycyjnych:

- Tryb Step

Kroki i ich długość są w sposób ciągły definiowane w czasie rzeczywistym poprzez encodery.

- Tryb Instrument

Większe ikony instrumentów oraz ich nazwy są wyświetlane na LCD kiedy uderza się w pady na kontrolerze pierścieniowym.

Wybór brzmień jest prostszy dzięki wykorzystaniu pokrętła SELECT jako instrumentu na każdym padzie. Każdy pad jest jednocześnie bardziej widoczny na ekranie LCD i kontrolerze pierścieniowym.

- Tryb Song

Można teraz odgrywać całe utwory w czasie rzeczywistym za pomocą kontrolera pierścieniowego.

- Looper

Zebrany materiał WAV jest teraz przypisywalny do każdego padu poprzez scrollowanie po lokacjach pamięci.

Poprawki w ustawieniach edycyjnych

Liczba dostępnych zestawów kitów) wzrosła do 384.

Każdy pattern może mieć swój własny przypisany zestaw, którego już nie musi dzielić z innymi patternami.

- Edycja

Przeprojektowana grafika pozwala na łatwiejsze odnalezienie się w interfejsie. 

Liczba destynacji została zwiększona do dwóch LFO, 1 obwiedni i Aftertouch.

- Funkcja Capture

Poprawiona grafika interfejsu wraz z przebiegiem sygnału audio pomaga zwizualizować zebrany dźwięk, czy frazę muzyczną.

Powyżej przebiegu, znajduje się także oś czasu, która pozwala przybliżyć na określoną wartość sampla.

Przypisywanie nagranej próbki do padu czy Loopera jest teraz łatwiejsze i szybsze.

- Sekcja efektów

Przeprojektowana grafika efektów.

Bezpośredni, ciągły dostęp do typów efektów i kontrola w czasie rzeczywistym wszystkich parametrów.

 

Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.

Dystrybutor Zoom: Sound Service