Logowanie

Prezentacja Universal Audio UAD-2 w poznańskim Music Store

Prezentacja Universal Audio UAD-2 w poznańskim Music Store

MusicStore_UAD_insert

W środę 23 listopada w poznańskim Music Store odbyła się interesująca prezentacja najnowszych wtyczek Universal Audio do najnowszej platformy UAD-2.

 

MusicStore_UAD_DJDecks_Angol

Prezentacja zbiegła się z premierą najnowszego pakietu UAD-2 QUAD Omni 6 wyposażonego WE WSZYSTKIE WTYCZKI do UAD-2. Jednak w trakcie prezentacji główny nacisk położono na narzędziaemulujące magnetofony szpulowe – wtyczka A800 emuluje 24-śladowy magnetofon Studer A800, zaś ATR-102 to żywa emulacja masteringowego magnetofonu Ampex ATR-102. Ten drugi plug-in to jedna z najbardziej gorących nowości.

MusicStore_UAD_Ampex_ATR-102

Ampex ATR-102 to dokładna emulacja wszystkich funkcji magnetofonu. Oferuje 3 różne prędkości przesuwu wirtualnej taśmy, wybór trzech szerokości taśmy (1/4”, 1/2” i 1”). Można zmieniać typ/producenta taśmy, kalibrować prąd podkładu (Bias Auto/Manual), przesłuch między kanałami, poziom szumu taśmy, nierównomierność przesuwu taśmy (!). Mamy również funkcję delaya taśmowego. Generalnie wtyczka działa na materiał jak „gałka lepiej” :-) Zmasterowane nagrania po okraszeniu ich odpowiednio ustawioną wtyczką ATR-102 zyskiwały na szerokości brzmienia i czytelności transjentów. Efekty działania wtyczki były w niektórych przypadkach bezprecedensowe. Uwagę zwraca pieczołowitość, z jaką oddano każdą funkcję magnetofonu...

MusicStore_UAD_DJDecks_Angol2

Obecny na prezentacji DJ Decks zapodał do przetestowania wtyczki swoją najnowszą płytę Slums Attack „Reedukacja”. Mastering tego krążka jest naprawdę wykonany bardzo dobrze, jednak po dłuższej chwili udało się prezenterowi tak ustawić parametry ATR-102, że naprawdę mocno „dowalony” i dobrze brzmiący master faktycznie zyskał jeszcze na brzmieniu!

MusicStore_UAD_StuderA800_zoom

Po magnetofonie masteringowym przyszedł czas na magnetofon wielośladowy Studer A800. Teoretycznie producent zaleca wtyczkę do obróbki śladów, jednak znam wielu realizatorów stosujących A800 do prac masteringowych. W trakcie prezentacji wtyczka była wykorzystywana i na pojedynczych trackach, i na masterze, jednak w opozycji do wtyczki Ampex ATR-102 jako procesor masteringowy faktycznie wirtualny Studer A800 daje mniejsze możliwości. Niemniej do obróbki śladów jest nadal rewelacyjny. Kolejny procesor typu „gałka lepiej” :-)

MusicStore_UAD_Lex224

Pokazywana była również wtyczka emulująca słynny procesor pogłosowy Lexicon 224 – jego możliwości były prezentowane na najprawdziwszej sesji Michaela Jacksona „Beat it” na tzw. stemach – perkusja, stopa + werbel, bas, gitara podkładowa, gitara solo, klawisze i wokal: głos nieżyjącego Mistrza i chórki. Do nagrań użyty był właśnie procesor Lexicon 224 – można było porównać oryginalnie spogłosowany plik i działanie emulacji.

MusicStore_UAD_LittleLabs_VOC

Na deser zostawiono już teraz ceniony przez wielu realizatorów emulator popularnego w kręgach wtajemniczonych „pięćsetkowiczów” Little Lab VOG (Voice of God Bass Resonance). Przykładowe tracki stopy pokazały w kompletnym miksie skuteczność kolejnej wtyczki działającej na zasadzie „gałka lepiej”...

MSlogo

To kolejna interesująca prezentacja, jaka miała miejsce w dziale studyjnym poznańskiego sklepu Music Store. W zasadzie na koniec prezentacji można było dojść do wniosku, że udostępniane przez UAD-2 narzędzia i potencjał pozwala nawet niezbyt doświadczonym realizatorom osiągnąć atrakcyjne brzmieniowo miksy. Przysłowiowa gałka „lepiej” osiągnęła swe apogeum w procesorze one Knob – widać, że ta linia jest nadal rozwijana. Z drugiej strony prezentowane wtyczki to zaawansowane, w pełni profesjonalne kopie oryginalnych urządzeń gwarantujących ogromny potencjał i doskonałe brzmienie. Na tyle doskonałe brzmienie, że UAD-2 z tymi wtyczkami znajdzie zastosowanie tak w ambitnych studiach domowych, jak profesjonalnych i prestiżowych studiach nagraniowych. Poziom odwzorowania oryginałów wzbudza respekt i szacunek, a przy tym łatwość operowania tymi wtyczkami jest zaskakująca. Idea UAD-2 jest oczywista: wnieść „pod strzechy” cyfrowych domowych studiów jakość analogowego miksowania. W sumie to niesamowite, że możemy w domu stosować narzędzia, które używają profesjonalne studia nagraniowe. Jasność przekazu w trakcie prezentacji była na tyle skuteczna, że obecni słuchacze nie myśleli na koniec „czy kupić”, tylko „jak uzbierać kasę”... UAD-2 rządzi!

Organizator: Audiostacja

MusicStore_UAD_Ampex_ATR-102_2

MusicStore_Rode

MusicStore_UAD_Lex224_zoom

MusicStore_UAD_MJackson

 

TAGI: Universal Audio UAD-2 Quad FireWire, UAD-2 Duo, UAD-2 Solo Laptop, najlepsze wtyczki do masteringu, najlepiej brzmiące plug-iny, najbardziej analogowe efekty, analogowo brzmiące wtyczki masteringowe, jaki polecacie kompresor do masteringu?, emulator masteringowego magnetofonu taśmowego, Ampex ATR-102, Studer A800